Som vi alla vet så kommer fler restriktioner ang. Covid-19 att tas bort den 29e September. Det ser vi i kåren som en möjlighet att starta upp våra vilande verksamheter igen! Vi är galet taggade på att se vårt campus blomstra av utskott som anordnar aktiviteter och studenter som möts. Hoppas du också är det!

Vi kommer skicka ut information om vad som gäller och vad som väntas när det är dags!

En restart på campus innebär också en viss restart på några av våra utskott. Vissa av utskotten har kunnat vara aktiva trotts covid, medan andra varit helt vilande. Många av dessa vilande utskott är i behov av nya studenter som kan ta hand om dem. Vem som helst kan ta sig ann ett utskott så länge man har intresse och lite engagemang. Det finns massor av hjälp att få, både av oss i styrelsen men också av tidigare involverade studenter.

Du kanske vill gå med i ett utskott utan att veta vilken befattning du vill ha, det är helt lungt – kontakta oss i styrelsen så skickar vi dig vidare till det utskott du vill ta kontakt med, eller så hjälper vi dig direkt.

Det finns också möjlighet att starta upp ett eget, nytt utskott, det tycker vi är extra roligt! Hör av sig till oss med din idé så hjälper vi dig att bygga upp ditt utskott!



Här kommer en lista på de utskott som finns, samt de som behöver nya ASK:are på sina poster!

Vill du läsa mer om något utskott redan nu så finns det information HÄR!

Vice Klubbmästare/-inna

Propagandageneral

Alnarpsbandet – ordförande

Alnarpskören – ordförande, Vice ordförande och Körledare

Alnarpsspexet ASP – ordförande

Dendrologiska utkottet

Filmklubben

Fotoklubben – Ordförande

Friluftsutskottet – ordförande

Hantverksutskottet – ordförande, kassör

Idrottsföreningen – representant/idrottsgeneral

International Commitee – ordförande

Krokiutskottet – ordförande

Kårfiket – ordförande, kassör

Miljöutskottet – ordförande

Odlingsutskottet – odlingsansvarig

P6 samordnare

Traditionsutskottet


Glöm inte att det också finns RÅD som också behöver sina poster fyllda. Råden är en direkt länk mellan studenterna som finns med i program och lärarna. Råden finns här för att hålla utbildningen på en så god och demokratisk standard som möjligt. Du som student har stort inflytande här och representerar ditt program. Det bildas också en gemenskap där alla samlas för studietidens bästa.

RÅD SOM BEHÖVER FYLLAS:

Ling-rådet – ordförande, kassör, kommunikatör och programrepresentant

Lark-rådet – kassör, kommunikatör samt representant för Larkdagen.

Tring-rådet – ordförande, kassör och programrepresentant för Design.

Är du intresserad? Maila val_ask@stud.slu.se, alt. klicka vidare dig hit! eller kom och annonsera dig på oktoberkårmötet.